WIADOMOŚCI

McLaren od GP USA będzie testował dynamiczne reklamy na swoich bolidach
McLaren od GP USA będzie testował dynamiczne reklamy na swoich bolidach
Zespół McLarena podczas ostatnich czterech weekendów wyścigowych w tym roku będzie korzystać z innowacyjnej technologii dynamicznego wyświetlania reklam na swoich bolidach.
baner_rbr_v3.jpg

Zespół podpisał umowę na wyłączność korzystania z tej technologii z brytyjską firmą Seamless Digital. Specjalne cyfrowe panele wyświetlające logotypy sponsorów pojawią się podczas sesji treningowych w obu bolidach MCL36.

Wyświetlacze będą zainstalowane po obu stornach kokpitu kierowcy i będą dobrze widoczne z ujęć wykorzystujących kamery znajdujące się nad głową kierowcy.

Technologia umożliwi ekipie w zasadzie dowolną zmianę wyświetlanego logotypu bez względu na to czy auto znajduje się na torze, czy w garażu.

Nowe rozwiązanie ma zrewolucjonizować to w jaki sposób reklamują się na bolidach sponsorzy zespołów, a ekipy będą miały możliwość podpisani większej liczby umów, gdyż reklamy będą mogły wyświetlać się rotacyjnie.

O technologii dynamicznej reklamy w F1 mówi się od wielu lat, ale dopiero teraz udało się stworzyć panel, które przede wszystkim nie odstrasza ekip swoją wagą, a jednocześnie zapewnia odpowiednią jakość. Fakt, że nowinka ma być wykorzystywana jedynie podczas treningów sprawia, że nie do końca jest to jednak jeszcze rozwiązanie bez wpływu na osiągi bolidów.

Zespół McLarena najwyraźniej dostrzega w takich rozwiązaniach potencjał, gdyż przed sezonem sprawdzał także innowacyjne kołpaki świetlne, które mogą przekazywać różne informacje począwszy od wyświetlania reklam, po pokazywanie numerów startowych kierowców lub ich pozycji na torze.

"Jesteśmy zadowoleni ze współpracy Seamless Digital, która zaowocuje debiutem jednej z najbardziej ekscytujących innowacji w technologii cyfrowej reklamy" mówiła dyrektor zarządzająca ds. marketingu McLarena, Louise McEwan. "Możliwość rotacji marek na naszych bolidach zmienia zasady gry w tym obszarze, a my nie możemy doczekać się zobaczenia wpływu tej technologii na naszą branżę."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

9 KOMENTARZY
avatar
fistaszeq

20.10.2022 21:55

0

szkoda że tylko w treningach


avatar
borek87

21.10.2022 00:05

0

Kołpaki świetlne, dynamiczne wyświetlacze reklam... a może by tak zainwestować i testować technologie... bo ja wiem... np. poprawiające osiągi?


avatar
Mcin

21.10.2022 06:48

0

@2 Tylko wtedy trzeba wydawać, a Oni chcą zarabiać. ;)


avatar
Frytek

21.10.2022 07:36

0

@2. borek87 Żeby zainwestować w technologie... np. poprawiające osiągi to najpierw trzeba zarobić. A reklama to bardzo dobre źródło zarobku. Więc ostatecznie ma to związek z poprawą osiągów


avatar
Bartko

21.10.2022 08:48

0

Dla mnie to już jest przegięcie. Oni zaraz nie będą wgl mieli barw zespołu tylko reklamy , jeżdżący telewizor


avatar
berko

21.10.2022 09:18

0

Jedni testują nowe skrzydła, podłogi, wloty powietrza, a w McL ekrany do wyświetlenia reklam....


avatar
zmaciej

21.10.2022 13:21

0

Z jednej strony potrafię zrozumieć chęć czerpania większych zysków z reklam, ale z drugiej przeraża mnie ten kierunek. I tak dobrze, że w Polsce nie przerywają transmisji wyścigu na czas reklamowy.


avatar
borek87

21.10.2022 14:12

0

@7 "I tak dobrze, że w Polsce nie przerywają transmisji wyścigu na czas reklamowy." Jeszcze.... póki co. I też tylko dlatego, że Eleven jest płatny.


avatar
Globtrotter

21.10.2022 14:45

0

McL robi bolid czy choinkę?


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu